vs
Sākumā likās ka kautko sajaucu un tomēr nav viens un tas pats, tad mēģināju saprast, kas un kā, līdz iegāju Gustavsberg lapā un izlasīju, ka ražotājs pilnībā pieder Villeroy & Boch kopš 2000.gada. Vēlāk jau sarunā ar evasat konsultantu tika noskaidrots – viens un tas pats pods, ražošanas līnija un keramika, vienīgais kas atšķiras – brends, kas tiek drukāts virsū. Nu un cenas starpība kādi 40EUR par to ka dažādi uzraksti virsū.
Un šis ir tikai viens no piemēriem mūsdienu globalizācijai un ražotāju savstarpējai pārpirkšanai un tam sekojošai produkcijas unificēšanai, tālāk seko visādi Roca/Jika/Laufen ; Electrolux grupa utt. Tā kā izvēloties materiālus, sadzīves tehniku utt ne vienmēr jāsamierinās ar ko sliktāku, var gadīties ka grupā tiek pārdots identisks produkts tik ar citu uzrakstu un jums paceļamu cenu.
Otrs variants, kur reizēm iespējams ietaupīt – papildaprīkojums un komplektējošās daļas. Piemēram Ruukki piedāvā savus jumtus (ko ražo pats) nokompletēt ar jumta ventilācijas izvadiem. Jumta izvadiem ir Ruukki katalogu kodi, bet pašai produkcijai virsū ir uzdrukāts ražotāja VILPE logo. Pie tam Ruukki sortimentā esošie jumta izvadi ir par 15-20% lētāki nekā VILPE Latvijas dīlera Rollita cenu lapā. Protams ir arī pretējais virziens – Ruukki nerūsējošā tērauda skrūves paciņās pa 100gab ir 2-3 reizes dārgākas nekā ir iespējams nopirkt forcefix/trigers.
Tā kā atliek tikai “rakt” un var atrast identisku preci par labāku cenu.
Senos laikos, kad Āzijā bija tikai viena milzu kineskopu rūpnīca, visi CRT monitoru brendi nāca pa vienu konveijera līniju un ieguva savu nosaukumu kvalitātes kontroles punktā: iedomājies Gausa sadalījumu attiecībā uz kineskopu kvalitātes rādījumiem. No spices tie daži tika nosaukti par Sony, tālāk nāk Jvc, Panasonic, Sanyo, CTX, u.t.t.
Līdzīgi varētu būt ar Gustavsberg un V&B podiem. līnija viena, tik brāķeris dažus laiž pa kreisi, pārējos pa labi. Līdz ar to cenas atšķirība vismaz faktā, ja ne daudzumā ir pamatota.
PatīkPatīk